T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / İZMİT - Alikahya İlkokulu

Etiket Sonuçları: MEB

Nis

Çocuklar zamanlarının büyük bir bölümünü aile ortamında geçirmektedir. Dolayısıyla çocuğun potansiyelinin geliştirilmesi, kendini gerçekleştirmesi için uygun koşulları hazırlamada her ailenin önemli bir rolü bulunmaktadır. Bu amaçla aile eğitimi ve aile katılımı çalışmaları okul öncesi eğitim kademesinde uygulanan eğitim programlarının ayrılmaz bir parçası olarak görülmektedir. 

 Aile eğitimi ve katılımı çalışmalarında kullanılmak üzere Bakanlığımızca her ay düzenli olarak okul öncesi eğitim kademesine devam eden çocuğu olan ailelere yönelik  “Aylık Aile Bülteni” hazırlanmaktadır. Söz konusu aylık aile bültenlerinde her ay için ayrı bir içerik ve ailelere yönelik önerilerin yer almakta olduğu Temel Eğitim Genel Müdürlüğünün ilgi yazısı ile bildirilmektedir.

Bu kapsamda Bakanlığımız tarafından “Nisan Ayı Aile Bülteni” hazırlanmış olup yazımız ekinde yer almaktadır. 

/meb_iys_dosyalar/41/01/703273/dosyalar/2024_04/29145204_nisanailebulteni.pdf

 

Ock

Çalıkuşu e dergi yayınlandı.

Ara

Çocuğun eğitimi, kurum ve aile arasında paylaşılan bir sorumluluktur. Aileler çocuğun eğitimine ne kadar erken katılırlarsa çocuğun kazanımları da o oranda artar. Ailelerin eğitime katılımı, kurum ve ev arasındaki devamlılığı da sağlayarak kazanılan bilgi ve becerilerin pekiştirilmesinde ve çocuğun gelişiminin desteklenmesinde etkilidir. 

Çocuklar zamanlarının büyük bir bölümünü aile ortamında geçirmektedir. Dolayısıyla çocuğun potansiyelinin geliştirilmesi ve kendini gerçekleştirmesi için uygun ortam ve koşulları hazırlamada ve desteklemede her ailenin önemli bir rolü bulunmaktadır. Bu amaçla aile eğitimi ve aile katılımı çalışmaları okul öncesi eğitim kademesinde uygulanan eğitim programlarının ayrılmaz bir parçası olarak görülmektedir. Uygulanan planlı ve sistemli bir süreç ile aile bireylerinin, özellikle de anne babaların, çocuk yetiştirme becerilerinin geliştirilmesi ve desteklenmesi gerekmektedir. 

Okul öncesi eğitim kademesinde uygulanan aile eğitimi ve aile katılımı çalışmalarının amaçları;

- Çocuğun bütüncül gelişimini desteklemek, 

- Çocuk ile ailenin evde geçirdiği zamanının niteliğini arttırmak, 

- Okul-aile-çocuk iş birliğini güçlendirmek, 

- Aile-çocuk etkileşimini de içerecek biçimde ev ortamının çocuğun gelişimini destekleyecek 

  şekilde düzenlenmesine katkı sağlamak, 

- Ailelerin ihtiyaçları olan konulara yönelik bilgilendirme yapmak, 

- Ailelere çocuklarının gelişimi ve formal eğitim sürecine dâhil olması neticesinde sahip olduğu 

 -Öğrenme çıktılarına yönelik geri bildirimde bulunmak,

- Çocuğun değerlendirme sürecine aileyi de dâhil etmektir. 

Bu amaçların gerçekleşmesi, aile eğitimi ve katılımı süreçlerinin sistematik bir biçimde yürütülmesi ile ilişkilidir. Aile eğitimi ve katılımı çalışmalarında kullanılan tekniklerden biri de bültenler olup Bakanlığımızca okul öncesi eğitim kademesine devam eden çocuğu olan ailelere yönelik “Aylık Aile Bülteni” hazırlanmaya başlandığı ve söz konusu aylık aile bülteninde her ay için ayrı bir içerik ve ailelere yönelik öneriler yer almakta olduğu Temel Eğitim Genel Müdürlüğünün ilgi yazısı ile bildirilmektedir.